Getuigenissen

Photo témoin
Onze winkel was dringend aan een opfrisbeurt toe. Sinds 2008 hadden wij geen investeringen van enige omvang meer gedaan (toen was de winkel uitgebreid en de vloerbekleding vernieuwd). Eerst hebben wij de buitenkant van de winkel aangepakt, want die was niet echt bevorderlijk voor ons imago. De parking werd in mei 2016 heraangelegd en de gevel in juni herschilderd. In de herfst hebben wij het interieur op enkele punten verbeterd, vooral in de onthaalzone van de winkel: de kassa kreeg een nieuwe plaats en er kwam een nieuwe inrichting voor de kassa, de koopzaal, de rekken voor snuisterijen, serviezen en dvd’s. Wij hebben ook de afdeling beddengoed heringericht. De klanten reageerden heel positief: “ruimer, luchtiger, alles ziet er kwaliteitsvoller uit en de parking doet zijn naam alle eer aan!”. De arbeidsorganisatie van het team werd verbeterd, de nieuwe plaats van de kassa bleek voordelig voor het onthaal en de verkoop in de afdeling beddengoed (die er vlak naast ligt). De nieuwe, geslaagde inrichting was natuurlijk ook voor ons heel motiverend … Zijn ook de cijfers positief? Inderdaad, de omzet over 13 maanden (van mei 2016 tot eind april 2017) is met 5% gestegen. Het aantal tickets is zelfs met 11% toegenomen.

Juliette & Oliver MARIE, DIJON AHUY

Photo témoin
Negen jaar geleden opende ik mijn eerste verkooppunt in Les Sables d’Olonne, dat een jaar geleden tot modelwinkel is uitgegroeid. Het evenwichtig samengestelde team presteert er uitstekend. Ik liep al jarenlang met plannen rond om een Troc.com in La Rochelle te openen. Het merk is er bekend, want het bestond er vroeger al en het klantenpotentieel groeit. De franchisegever voert een beleid dat gericht is op het openen van meerdere vestigingen door één franchisenemer en dat heeft me overtuigd. Bijgevolg hebben wij in december 2016 in LA ROCHELLE een winkel geopend in een belangrijke commerciële zone. De resultaten beantwoorden aan onze verwachtingen. De uitbating van meerdere vestigingen levert mij schaalvoordelen op, terwijl ik een patrimonium kan samenstellen. Op de leeftijd van 40 jaar zag ik mezelf niet met één verkooppunt voortgaan, ik had een nieuwe uitdaging nodig.

Nicolas GUIGNARD, LA ROCHELLE ET SABLE D’OLONNE

Photo témoin
Ik sta op het punt om mijn vierde franchisingcontract met dit merk te ondertekenen en ik ben dus een van de oudste franchisenemers van de groep. Toen het Troc-management mij kwam voorstellen om modelwinkel te worden en dus mijn verkooppunt volledig (binnen en buiten) onder handen te nemen, heb ik het project en de investering snel goedgekeurd. Ik bevind mij op een commerciële toplocatie, langs een drukke weg in een commerciële zone. Ik had al jaren niet meer in mijn winkel geïnvesteerd, die eerder een opslagplaats bleef. Na de verbouwingen kan de winkel de vergelijking met de beste handelszaken uit de buurt doorstaan, met een nieuwe positionering. De omzet is al snel beginnen te stijgen, onze trouwe klanten stellen de evolutie sterk op prijs en door de communicatie komen nu ook nieuwe klanten naar het verkooppunt. Het team verkoopontwikkeling hielp mij bij de organisatrie en de werken waren na ruim een week voltooid. Dit project bracht ook een nieuwe dynamiek in het hele team, dat geen ogenblik heimwee had naar de vroegere organisatie.

Pascal DELAHAYE, LIMOGES